Monday 20 February 2012

Beg duit pengurus SimplySiti kena curi.

Sabtu lepas, KepakMerah sempat pergi kenduri perkahwinan kawan KepakMerah di Nilai, Negeri Sembilan. Apa yang KepakMerah terkilan pada majlis tu telah berlaku kecurian dimana dua beg tangan tetamu yang hadir telah dicuri. Salah satu beg tu milik seorang Pengurus Jenama di SimplySiti yang mana dia ialah kenalan KepakMerah. Jumlah yang dianggarkan lebih kurang RM10,000 termasuk wang tunai.


Dalam kesibukan ahli keluarga menguruskan perkahwinan anak sulung mereka, ada juga tetamu yang 'tak diundang' hadir untuk menjalankan modus operandi. Dah banyak kali KepakMerah baca diakhbar tentang kegiatan mencuri di majlis kenduri kahwin. Mungkin ini kerja tetap mereka, mencari lokasi majlis kahwin dan memerhati para tetamu serta ahli keluarga dan seterusnya jika nampak ada ruang untuk menyelinap masuk ke dalam rumah pastinya kerja 'mencuri' yang dijalankan akan berhasil.

Bayangkan pada majlis tersebut dua beg tangan dicuri, dan hasilnya pasti lumayan. Beg tangan Pengurus SimplySiti jer jika dinilai RM10,000. KepakMerah dapat tahu satu lagi beg tangan yang dicuri ada 'ipad', wang tunai dan barangan berharga. Padahal beg mereka berdua diletakkan didalam bilik dan disorok lagi. Hhmmmm.... hebat juga si pencuri ni. Tetapi ingatlah..... sepandai - pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Tunggulah hari dan ketikanya, pasti mereka yang buat kerja jahat ni akan 'kena'.

gambar hiasan.

KM : Bagi anda yang selalu pergi kenduri, berhati hatilah. Jagalah barangan peribadi kita.


No comments:

Post a Comment