Wednesday 18 April 2012

Aku dan KepakMerah

Assalamualaikum KM ucapkan. Lama rasanya KM tak update cerita ceriti kt blog nih... maklumlah sibuk uruskan kerja seharian, kekadang terlupa bahawa KM ada blog .. hehhehee... kepada pembaca blog KM, minta maaf yer kalau buka blog nih tapi story masih sama...(no new update).

Sebenarnya KM banyak sangat cerita pasal artis2 kt Malaysia nih, sampai tahap cerita yang mampu menggegarkan artis itu sendiri. Tetapi itu bukan niat KM wujudkan blog nih untuk menghentam artis di tanah melayu... tetapi sekadar teguran yang positif. Hari2 KM dapat cerita dunia seni, artis A ada skandal dengan sipolan sipolan.... ada juga si artis yang skandal dengan suami orang... tak kurang juga artis nak jadi sangat artis sebab nak cari calon suami orang kaya.... ada juga semata mata jadi pelakon kerana minat nak berlakon dengan artis pujaan hati... hmmmmm macam-macam kan!!!! tapi itu hak dia oranglah.

Kalau dapat kongsi kt sini memang best sangat ... tapi.... kesian pulak bila fikirkan impaknya. Sejak sekian lama diperhatikan dunia hiburan tanah air tak pernah kering dengan cerita 'public figure'.... setiap hari ada cerita mereka diakhbar... apatah lagi didalam majalah hiburan. KM memang sentiasa mendapat cerita yang sahih dan benar, berlaku didepan mata pun banyak kali. Cuma pilih sahaja nak jenis cerita yang macamana. Semuanya artis... kalau tak fikir pasal periuk nasi orang lain... memang nak jer KM 'publish' kisah artis nih secara terang dan nyata. KM akan pilih untuk menegur cara berhemah.... bukan untuk menghentam.

Ada juga artis yang hanya berlakon drama tetapi siap ada kereta mewah beserta 'bodyguard'... hebat tak??? KM tahu berapa production bayar untuk setiap scene. Jika dihitung dengan jumlah drama yang dia berlakon dan bayaran yang diterima... rasanya tak mampu kot untuk memilikki semua kemewahan yang ada.... lainlah kalau si pelakon tu lahir daripada golongan yang BERADA @ keturunan yang memang harta berjuta - juta. Tapi itulah yang nyata dunia artis hari ini.... berlakon, bernyanyi kerana mencari nama dan glamour semata-mata dan bukan kerana SENI.... (tak semua artis macam ni) dan memang ada artis yang mencari rezeki dalam dunia seni dengan bakat yang dimilikki.

Walau apa pun KM kongsikan di blog ini, lihat dan bacalah serta nilaikan disudut positif..... KM ber 'blog' bukan kerana nama atau wang ringgit... ini adalah hobi. Kalau ada kelapangan KM akan menulis, kalau tak, bacalah aje lah cerita yang ada.. heheheee.....

Wassalam.


No comments:

Post a Comment